Al llarg de la assignatura he aprés com fer un aprenentatge significatiu, a partir de l’enfocament constructivista, tot utilitzant les TIC. Per realitzar-lo hem fet activitats de argumentació ,tot seguint el model de Toulmin, amb la participació al debat, realització de síntesis, creació del bloc per poder exposar el nostre treball, construcció de models semàntics ( amb la construcció de mapes conceptuals), construcció de models de experiències (cas Kite),resolució de problemes (projecte final).En totes les activitats realitzades ha hagut un desequilibri entre el coneixement que tenia i una assimilació del nou coneixement per fer una acomodació de forma no arbitraria.
En totes les activitats hi ha hagut un qüestionament crític i un plantejament de preguntes rellevants que han conduit a la reflexió del propi aprenentatge. A això també ha contribuït la creació del bloc ja que ajuda a promoure les TIC i a aprofitar-lo a nivell educatiu. Aquest recurs ha estat molt interactiu i enriquidor. Al poder exposar les diferents activitats proposades han posat en marxa mecanismes que afavoreixen l’aprenentatge crític i significatiu. Aquest procés ha sigut compartit ja que hem tingut la possibilitat de relacionar-nos amb els companys, conèixer els seus blogs la qual cosa enriqueix la pròpia feina al compartir reflexions i experiències. De ben segur, ara que tindré més temps, aniré continuant el meu bloc amb més aportacions sobre temes relatius a l’ensenyament-aprenentatge.
He vist superades les expectatives inicials perquè els continguts teòrics els he aplicat a diferents propostes didàctiques imminentment pràctiques i significatives. Persones motivades més oportunitats d’experimentació produeix construcció de l’aprenentatge.
Els mapes conceptuals que hem anant elaborant han sigut una mostra del canvi conceptual produït ja que si comparo el de l’avaluació inicial amb els que he anant fent hi ha un canvi significatiu ja que augmenten en conceptes, nodes, relacions i enllaços.
M’adono de totes les possibilitats que hem pogut conèixer respecte a l’ús de les TIC i la TE: diverses, àmplies, innovadores, generadores d’aprenentatge, facilitadores de la tasca docent, productores de canvis conceptuals i motivadores per els alumnes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario